Connect with us

Az új BMW M2 CS

új bmw m2 cs

Mozgás

Az új BMW M2 CS

A nagyteljesítményű prémium kompakt sportautók színtiszta vezetési élményét az új BMW M2 CS emeli új dimenzióba. A BMW M GmbH legújabb exkluzív különkiadásának vérpezsdítő kvalitásait kivételes agilitás, jelentős mértékben megnövelt teljesítmény, abszolút menetdinamika és kiváltképp sportos járműkarakterisztika garantálja. Az új BMW M2 CS azon páratlan sikertörténet következő fejezete, amely az ikonikus BMW 2002 turbo modellel vette kezdetét, majd a BMW 1-es M Coupé-val és az első BMW M2 élsportolóval folytatódott – és többek között a 2019-ben bemutatott első CS változatot is magába foglalja. A BMW M divízió május 23-án, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025 első estéjén tartotta meg az újdonság dizájnpremierjét.

E különkiadás új nemzedéke a vezetés élményének felülmúlhatatlan extázisát ígéri – a zárt versenypályákon és a hétköznapok útjain egyaránt. Miként a BMW M2 Racing versenyautó, úgy az új BMW M2 CS is a legújabb BMW M2 műszaki alapjaira épül. A nóvum a BMW Group mexikói gyárában lát majd napvilágot, a BMW M GmbH különkiadásaitól megszokott módon, limitált darabszámban. Az új BMW M2 CS legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Németország és Kína. A piaci bevezetés 2025 nyarának végén kezdődik, Németországban 115 000 euró áron.

Az új BMW M2 CS (kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 226 gramm / km; CO2-osztály: G)* műszaki alapját a BMW M2 második generációja (kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 223 gramm / km; CO2-osztály: G) adja, még tovább fokozva a már így is lélegzetelállító menetteljesítményt. Az új BMW M2 CS soros hathengeres, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotorjának maximális teljesítménye például 390 kW / 530 lóerő, amely 37 kilowattal / 50 lóerővel múlja felül a BMW M2 értékét. Az új BMW M2 CS maximális teljesítménye így éppen akkora, mint az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt BMW M3 Competition limuziné (kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 230 gramm / km; CO2-osztály: G) és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt BMW M4 Competition Coupé modellé (kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 229 gramm / km; CO2-osztály: G). Az újdonság az erőt az alapfelszereltségként kínált, Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltón keresztül továbbítja a hátsó tengelyre.

Érezhető súlycsökkenés az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek köszönhetően

A BMW M2 modellhez képest a BMW M GmbH hozzávetőlegesen 30 kilogrammal csökkentette a különkiadás saját tömegét, többek között az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek módszeres alkalmazásával. Az új BMW M2 CS számos karosszéria-kiegészítője és utastéri betétje például szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Sőt mi több, a modell alatt már alapfelszereltségként kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak. Így az új BMW M2 CS az eddigi legkönnyebb BMW M2 modellként érkezik meg az utakra.

Továbbfejlesztett soros hathengeres benzinmotor jelentős mértékben megnövelt teljesítménnyel és forgatónyomatékkal

Az új BMW M2 CS meghajtásáról a BMW M2 modellben is dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor továbbfejlesztett változata gondoskodik, amely még tovább fokozza a különkiadásban átélhető teljesítményélményt – kiváltképp a sportos menetdinamikai szituációkban. A továbbfejlesztett erőforrás így még inkább előtérbe helyezi a motor hamisítatlan erőkarakterisztikáját és a BMW M modellek mérnöki precizitással felépülő, egyenletes teljesítményleadását kínálja – egészen a legfelső fordulatszám-tartományig. Az alapfelszereltségként kínált, Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóval szerelt BMW M2 modellhez képest a mérnökök a különkiadás csúcs forgatónyomatékát 50 Newtonméterrel 650 Nm-re növelték, amely rendkívül széles fordulatszám-tartományban, percenkénti 2 650 és 5 730 főtengely-fordulat között áll a vezető rendelkezésére. A motor percenkénti 6 250 és 7 200 főtengely-fordulat között adja le 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményét. A rendkívül gyors rendszerreakciók érdekében és az erőforrás megnövelt teljesítmény-karakterisztikájával párhuzamosan a mérnökök az M Setup menüponton keresztül aktiválható összes vezetési üzemmód gyorsulási jellemzőjét és reagálóképességét tovább optimalizálták.

A versenypályákon felhalmozott tapasztalat magával ragadó teljesítményt garantál

Megnövelt maximális teljesítményével az új BMW M2 CS ellentmondást nem tűrően foglalja el a nagyteljesítményű kompakt szegmens trónját. A motorvezérlő elektronika módosításával elért teljesítmény a BMW M GmbH által kifejlesztett soros hathengeres benzinmotorban rejlő kimagasló potenciált igazolja. Ez a motor szolgál a BMW M4 GT3 EVO versenyautóban dolgozó erőforrás műszaki alapjául is. Az erőforrás M TwinPower Turbo technológiája két darab egycsatornás (MonoScroll) turbófeltöltőt – amelyek három-három hengert látnak el sűrített levegővel – egy alacsony hőmérsékletű körről táplált, közvetett töltőlevegő-hűtőt és egy elektromosan vezérelt megkerülőszelepet állít csatasorba. A technológiai csomagnak a 350 bar maximális nyomáson működő, magas pontosságú üzemanyag-befecskendezés, a VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás is része. A motor számos alkatrésze egyenesen a motorsport élvonalában mérkőző versenyautókból érkezett, amely zárt aszfaltcsíkokon mindenekelőtt villámgyors rendszerreakciókat, kirobbanóan életteli fordulatszám-tartományt és letaglózó teljesítménypotenciált eredményez. Ilyen alkatrész többek között a zárt tetős kialakítású, extrém tartós motorblokk, a könnyűszerkezetes kialakítású, kovácsolt főtengely, a speciális vasbevonattal ellátott, súlyoptimalizált hengerfuratok és a hengerfej háromdimenziós nyomtatással előállított központi része is.

Az M-specifikus hűtőrendszer még a legextrémebb versenypályás használat során is gondoskodik a hajtáslánc-technológia alkatrészeinek optimális működési hőmérsékletéről. A mérnökök a motor kenési rendszerét is az intenzív menetdinamikai paraméterek szempontjai szerint tervezték meg, a tartósan magas fordulatszám-tartományban pörgő erőforrás megnövekedett terhelését és a rendkívüli oldalirányú gyorsulásokat is figyelembe véve.

A motor erejét már alapfelszereltségként egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja a hátsó kerekek felé. Az automataváltó előválasztó karjába integrált Drivelogic gomb lehetővé teszi a szerkezet váltási karakterisztikájának beállítását, három jól megkülönböztethető működési üzemmód mentén. A bajor prémiummárka ügyfelei a legújabb M-dizájn szerint kialakított előválasztó karral és a kormány mögötti váltófülekkel szekvenciálisan is kapcsolgathatnak a fokozatok között.

Az új BMW M2 CS négy másodperc alá viszi a nulla-százas sprintet

Az új BMW M2 CS kiváló rendszerreakcióihoz a típus-specifikus motorrögzítési megoldás is hozzájárul: a megnövelt rugóúttal dolgozó, speciálisan kifejlesztett motortartó bakok extrém mereven rögzítik a modell vázszerkezetéhez az erőforrást, amely a gázpedál lepadlózására így még gyorsabban és még pontosabban reagál. A villámgyors teljesítmény-leadásnak, a megnövelt motorerőnek és az alacsonyabb saját tömegnek köszönhetően az újdonság 3,8 másodperc alatt képes abszolválni a nulla-százas gyorsulást, ami 0,2 szekundummal gyorsabb a BMW M2 idejénél. Az „1 lábhossz előnyt” alkalmazó mérési módszer** szerint a modell nulla-százas sprintideje csupán 3,5 másodperc. A megnövelt motorerő az álló helyzetből indított és egészen 200 km/órás sebességig tartó gyorsulás idejében is megmutatkozik: az új BMW M2 CS sprintideje így 1,2 másodperccel gyorsabb, 11,7 szekundum – vagy az „1 lábhossz előnyt” alkalmazó mérési módszer** szerint mindössze 11,4 másodperc. A nóvum 80 km/órás sebességről indított és 120 km/órás tempóig mért rugalmassága 3,4 szekundum. Az alapfelszereltségként M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal szerelt, új BMW M2 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 302 km/óránál korlátozza.

A modell dinamikus teljesítmény-leadásának az M-specifikus kipufogórendszer szolgáltat méltó hangaláfestést, elektronikusan vezérelt szelepekkel és a BMW M modellek legendás dupla ikervégződésével – az új BMW M2 CS esetében matt feketére fényezve. Az újdonság az opcionális extrafelszereltség részeként a modell történetében először kaphatja meg a BMW M Performance alkatrészek palettáját színesítő, kifejezetten a CS sportautók számára kifejlesztett, könnyűszerkezetes sport kipufogórendszert, amely a titán dobokkal és a szénszálból készült végekkel vérpezsdítően mély, versenyautós orgánumot garantál. Az Active Sound Design eközben arról is gondoskodik, hogy az erőforrás sportos hangzása hamisítatlanul jusson át az utastérbe, a Driving Experience Control élménykapcsolóval aktiválható SPORT és SPORT PLUS vezetési üzemmódokban minden korábbinál intenzívebben.

A megnövelt menetteljesítménnyel párhuzamosan optimalizált futómű-technológia és fékrendszer

Az új BMW M2 CS futómű-technológiáját és fékrendszerét a motor megnövelt menetteljesítménye és a különkiadás speciális tengelyterhelés-elosztása szerint hangolták tökéletesre a mérnökök, akik első körben 8 milliméterrel csökkentették a modell hasmagasságát, majd a spirálrugókat, a lengéscsillapítókat és a futómű vezérlőelektronikáját típus-specifikusra cserélték. E módosítások mindegyik vezetési szituációban, így még extrém sportos pályázás közben is jelentős mértékben fokozzák az újdonság menetdinamikáját. Sőt mi több, a mérnökök a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) működését is az intenzív versenypályás használat szempontjai szerint optimalizálták. Az alapfelszereltségként kínált adaptív M futómű, az M Servotronic kormánymű, a BMW M sport differenciálmű és az integrált fékrendszer gondos részletességgel alkalmazott típus-specifikus beállításokat kapott. Az új BMW M2 CS erőteljes lassításáról alapfelszereltségként vörös féknyergekkel dolgozó BMW M fékrendszer gondoskodik, amely az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszerre cserélhető. A modell széleskörű alapfelszereltségének a BMW M exkluzív CS keréktárcsái is részei, kovácsolt duplaküllő-dizájnnal és matt Gold Bronze fényezéssel. A felnik elöl 19”, hátul pedig 20” méretűek, és már alapfelszereltségként versenypályára optimalizált gumiabroncsokat viselnek – elöl 275/35 ZR19, míg hátul 285/30 ZR20 méretben. Kérésre és felár nélkül a különkiadás ugyanezekben a méretekben közúti sport gumiabroncsokkal vagy versenypályás slick gumiabroncsokkal is megrendelhető.

Szénszálból készült karosszéria-kiegészítők és exkluzív részletek

Az új BMW M2 CS letaglózó kiállását számos szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült karosszéria-kiegészítő és exkluzív részlet fokozza. A BMW M2 külső visszapillantó-házai, az M Carbon tető – amely ugyancsak a különkiadás alapfelszereltségének része – és a CS-specifikus diffúzor esetében a készítők átlátszó lakkal vonták be a szénszálból készült alkatrészeket, amelyek így kiváltképp sportos hatást keltenek. A modell dinamikus megjelenéséhez a matt fekete első koptatók és az optimalizált lamellákkal szerelt, fekete árnyalatú, exkluzív BMW M hűtőrácsok is nagymértékben hozzájárulnak. Hátulnézetből a könnyűszerkezetes CFRP csomagtérajtó és az integrált légterelő szárny párosa vonzza magára a tekinteteket, az „M2 CS” típusjelzés pedig vörös szegélyezést visel. Az új BMW M2 CS négyféle karosszériafényezési árnyalatban lesz megrendelhető: Sapphire Black metál, BMW Individual Velvet Blue metál, M Brooklyn Grey metál és M Portimao Blue metál. A modell alapfelszereltségének az adaptív vezérléssel és BMW Selective Beam elvakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgozó, LED-technológiás első fényszórók, valamint a sötét betéteket kínáló M Shadowline világítási opciók is részei.

A szénszál átfogó alkalmazása és a versenyautós hangulat az utastérben is folytatódik

A gyönyörű Alcantara és az innovatív könnyűszerkezetes kialakítás kettőse a sportos exkluzivitás atmoszféráját csempészi az új BMW M2 CS utasterébe. A középkonzol például szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, a vezető és első utasa pedig súlyoptimalizált, fűthető M Carbon kagylóülésekben foglalhat helyet – megannyi elektromos állítási lehetőséggel és világító „CS” logóval. Az integrált fejtámlák leszerelhetők, a többpontos biztonsági övek beépítési lehetőségének köszönhetően pedig az autó azon nyomban versenypályára kész. Az üléseket Merino bőrkárpitozás díszíti.

A hamisítatlan versenyautós érzésről már alapfelszereltségként BMW M Alcantara sportkormány gondoskodik, laposabb alsó karimával, kormány mögötti váltófülekkel, vörös „12-órás” jelzéssel és két darab egyedileg konfigurálható BMW M memóriagombbal. Az opcionális extrafelszereltség részeként a sportkormány háromküllős, fűthető változatban is megrendelhető. A műszerfalat és a középkonzolt szénszálból készült BMW M dekorbetétek díszítik. Típus-specifikus részlet a középkonzol vörös „CS” emblémája, a trikolor árnyalatú BMW M biztonsági övek és a fekete színű, most először vörös szegélyezésű „M2 CS” logóval díszített küszöblécek. Az ajtókárpitok világító „CS” emblémája valósággal megragadja a figyelmet, ráadásul árnyalatuk az utastéri hangulatvilágítással párhuzamosan, egyedileg beállítható. Kikapcsolt állapotban a logó szénszál-mintázata látható. Az utastér sportosságát a BMW M Anthracite tetőkárpit zárja.

BMW 8.5 operációs rendszer digitálisan vezérelhető légkondicionáló funkciókkal

Az új BMW M2 CS széleskörű alapfelszereltségének a kétzónás automata légkondicionáló, a Comfort Access funkció, a Harman Kardon surround audiorendszer és a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része. Ahogyan a BMW Head-Up kijelző, úgy a központi kijelző is magába foglalja a kiterjesztett nézetet (Augmented View). Az alapfelszereltségként kínált okostelefon-integrálhatóság az Apple CarPlay® és az Android Auto™ használatát is lehetővé teszi. Az utastér progresszív sportosságát a BMW Ívelt Kijelző és a BMW Head-Up kijelző M-specifikus tartalmai fokozzák tovább. A BMW Ívelt Kijelző egyetlen üvegfelület mögött kínálja fel a 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző teljes egészében digitális párosát, amely a BMW 8.5 operációs rendszer műszaki alapjain futó, legkorszerűbb BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológiának is otthont ad. Utóbbival a légkondicionáló berendezés funkciói is digitálisan vezérelhetők. Az új BMW M2 CS esetében az utastéri hőmérsékletek és a légbefúvások intenzitásai, illetve az ülések és – amennyiben az adott modell felszereltségének része – a kormánykerék fűtése érintésekkel, a központi kijelző alsó éle mentén elérhető speciális menüsávon keresztül, illetve a BMW Intelligent Personal Assistant segítségével hangutasításokkal is beállíthatók.

Az M-specifikus járművezérlő rendszer számos funkcióhoz kínál közvetlen hozzáférést

A különkiadás csúcstechnológiás vezérlőrendszerének köszönhetően az új BMW M2 CS számos funkciója részletekbe menően személyre szabható. A technológia középpontjában a középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb áll, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, az alapfelszereltségkén kínált adaptív M futómű, az M Servotronic kormánymű, az integrált fékrendszer és az M Traction Control tapadásvezérlés beállításaihoz. Utóbbival a vezető a saját preferenciái szerint állíthatja be a modell kipörgésgátló rendszerének beavatkozási határértékét. Az új BMW M2 CS széleskörű alapfelszereltségének az M Drive Professional csomag is része, amely minden utazást extra adrenalinnal tölt fel. A TRACK vezetési üzemmód és a tíz fokozatban beállítható M Traction Control tapadásvezérlés személyre szabott kezelhetőséget garantál. Az M Drift Analyser a zárt versenypályákon megfutott körök kiértékeléséért, az M Laptimer funkció pedig ezen élmények részletekbe menő rögzítéséért felelős.

Az alapfelszereltségként kínált, vezetést és parkolást segítő félautomatizált rendszerek sorát a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), az automata fékező funkcióval dolgozó tempomat (Cruise Control with brake function), az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), valamint a tolatási segédlettel (Reversing Assistant) dolgozó parkolóasszisztens (Parking Assistant) színesíti. A Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) és a Driving Assistant csomag az opcionális extrafelszereltség része.

*Kombinált üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok
BMW M2 CS kombinált, WLTP: 10,0 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás és 226 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: G

**Az „1 lábhossz előny” alkalmazásával számított érték. Ezzel az alternatív mérési módszerrel az időmérés egészen addig nem kezdődik el, amíg a modell el nem éri az 1 lábhosszra (30,48 centiméterre) lévő fénysorompót.

A kombinált üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltp weboldalon.


További friss híreket talál a  www.autostilus.hu  főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

További cikkek itt: Mozgás

To Top