Connect with us

Évente több mint öt teljes napot töltünk kávézással

Szabadidő

Évente több mint öt teljes napot töltünk kávézással

Heti 161 percet, vagyis évente közel öt és fél napot töltenek kávézással a magyarok. Sokaknak napindítást segítő rutin, másoknak kikapcsolódási alkalom, de a kávé a mindennapok fontos része: tízből heten naponta fogyasztják – derült ki a Caffè Vergnano megbízásából készült kutatásból, melyet a kávé világnapján a Szépművészeti Múzeum Reneszánsz Csarnokában mutattak be.

Az eseményen Winkler Nóra házigazda és moderátor, dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus, Partali Anita, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának marketingvezetője, valamint Cser Judit múzeumpedagógus kiemelték a kávézás élményének és az idő tudatos megélésének fontosságát, miközben szakértői szempontból vizsgálták, hogyan fonódik össze a mindennapokban az énidő és a kávé. A program részeként a vendégek egy különleges idő- és ízutazáson is részt vehettek, amelyet a kávészakértő exkluzív receptje tett teljessé.

A 1675 éves hazai lakosságra reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a magyarok 86 százaléka kávézik, tízből heten napi rendszerességgel fogyasztják. Egy-egy kávészünet átlagosan 11–12 percig tart, és a heti 8–9 csészényi frissítő döntő többsége otthon készül el – ez jól mutatja, hogy a kávézás a fejlődő kávéházi kultúra mellett is elsősorban otthoni élmény.

A motivációk azonban különböznek: a napi kávéfogyasztóknak elsősorban a megszokott rutin, a nap elindítása miatt fontos, a heti rendszerességgel kávézóknál inkább az ital élénkítő hatása dominál, míg az alkalmi fogyasztók számára a kávé leginkább énidőt, elcsendesedést és kikapcsolódást jelent.

Kávézás: értékes idő

A kutatás eredményei arra is rávilágítanak, hogy a kávézás a rohanó hétköznapok közepette különleges alkalom: egy rövid megállás, amelyben magunkra és másokra figyelhetünk. A kávézással töltött percek minden korosztály számára mást jelentenek, mégis közös bennük, hogy értékes időt teremtenek. Ezt a szemléletet képviseli a Caffè Vergnano Make Time Count filozófiája is: a több mint 140 éves prémium olasz márka számára az idő tisztelete és a kompromisszumok nélküli minőség alapérték 1882 óta. Lassú pörkölési eljárásuk is ezt erősíti: a folyamat lehetővé teszi, hogy minden kávészem teljes aromája kibontakozzon.

A Make Time Count filozófia számunkra azt jelenti, hogy a kávézással töltött pillanatokban igazi értéket adhatunk az időnek. Hiszünk abban, hogy ezek a percek képesek valódi élményekkel gazdagítani a mindennapokat, és pontosan ezt a filozófiát szeretnénk átadni fogyasztóinknak is”

– hangsúlyozta Partali Anita, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának marketingvezetője.

Az életkor is hatással van a kávézási szokásokra

Generációs eltérések is megfigyelhetők: a 30 év alattiak harmada egyáltalán nem fogyaszt kávét, miközben a 60 felettiek körében a napi kávézás jellemzőbb. Az idősebbek számára a szokás biztonságot és állandóságot ad, míg a fiatalabbaknál inkább az alkalomszerűség és a változatosság a jellemző.

„A kávézás sokak számára kihagyhatatlan reggeli rutin, ami nélkül nem is indulna el zökkenőmentesen a nap. Ez a néhány perces szertartás, amikor készül a kávé, aminek érezzük az illatát, látjuk a gőzét, érezzük az ízét, a melegét és a serkentő hatását, abban is segít, hogy ébredés után ne rögtön essünk bele a rohanásba. A szokásaink alakítják az identitásunkat, segítik a stresszkezelést, a fókuszálást, alkalmat teremtenek a tudatos jelenlét gyakorlására, ami a mentális egészségünk megőrzését támogatja”

– mondta el dr. Almási Kitti, klinikai szakpszichológus a kutatás eredményeit ismertető sajtótájékoztatón.


További friss híreket talál a dunapest.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További cikkek itt: Szabadidő

To Top